Rozpoczynamy realizację badania PIRLS 2021
Ministerstwo Edukacji Narodowej powierzyło Instytutowi Badań Edukacyjnych realizację kolejnej edycji badania PIRLS. Pilotaż badania odbędzie się wiosną 2020 roku a badanie główne wiosną 2021 roku.
Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
oraz Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane
ze środków budżetu państwa w wysokości
Ministerstwo Edukacji Narodowej powierzyło Instytutowi Badań Edukacyjnych realizację kolejnej edycji badania PIRLS. Pilotaż badania odbędzie się wiosną 2020 roku a badanie główne wiosną 2021 roku.
W dniach 2-7 czerwca 2019 roku w Rzymie odbyło się trzecie spotkanie krajowych koordynatorów badania PIRLS 2021, organizowane przez IEA.
W dniach 2-7 grudnia 2018 roku w Tajpei odbyło się drugie spotkanie krajowych koordynatorów badania PIRLS 2021, organizowane przez IEA.
Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019.
Ministerstwo Edukacji Narodowej powierzyło Instytutowi Badań Edukacyjnych realizację kolejnej edycji badania TIMSS. Pilotaż badania odbędzie się wiosną 2018 roku a badanie główne wiosną 2019 roku.
Polscy czwartoklasiści, razem z uczniami z Finlandii i Litwy, zajęli 17. miejsce pod względem osiągnięć matematycznych na 49 krajów uczestniczących w badaniu TIMSS 2015. Pod względem osiągnięć przyrodniczych polscy uczniowie są na 9. miejscu na 47 krajów.
Wielki sukces polskich uczniów. W badaniu biegłości w czytaniu PIRLS 2016 nasi czwartoklasiści zajęli 6. miejsce wśród uczniów z 50 krajów całego świata.
Między 11 kwietnia a 3 czerwca 2016 roku w 150 szkołach podstawowych w całej Polsce odbyło się badanie główne PIRLS 2016 (Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu).
Badanie główne TIMSS 2015 zostało przeprowadzone przez Współpracowników Terenowych Instytutu Badań Edukacyjnych w okresie od 13 kwietnia do 29 maja w 150 szkołach podstawowych w całej Polsce. Zebraliśmy dane od ponad 400 uczniów z 250 oddziałów klasy czwartej. Dziękujemy dyrektorom i nauczycielom wylosowanych szkół za zaangażowanie w realizację badania. Dziękujemy uczniom i rodzicom za udział w badaniu.
W marcu 2015 roku, na próbie 35 szkół, przeprowadzony zostanie pilotaż badania a wiosną roku 2016 badanie główne. Podobnie jak w badaniu TIMSS, w badaniu PIRLS, udział wezmą również rodzice, nauczyciele języka polskiego oraz dyrektorzy szkół.
Między 2 a 20 marca 2015 roku współpracownicy terenowi IBE przeprowadzili badanie pilotażowe w 60 oddziałach klasy czwartej z 34 losowo wybranych szkół podstawowych. W badaniu wzięło udział ponad 1130 uczniów. Składamy podziękowanie dyrektorom, nauczycielom i uczniom z wylosowanych szkół za ich udział w badaniu.