Pilotaż badania PIRLS 2021
Od 2 do 20 marca 2020 roku zaplanowano realizację badania pilotażowego PIRLS 2021 w 30 szkołach podstawowych z terenu województw: wielkopolskiego i małopolskiego.
Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
oraz Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane
ze środków budżetu państwa w wysokości
Od 2 do 20 marca 2020 roku zaplanowano realizację badania pilotażowego PIRLS 2021 w 30 szkołach podstawowych z terenu województw: wielkopolskiego i małopolskiego.
W dniach 1–6 marca 2020 w Belgradzie odbyło się spotkanie krajowych koordynatorów badania PIRLS, które w Polsce realizowane jest przez Instytut Badań Edukacyjnych. Polskę reprezentowały: Joanna Kaźmierczak, krajowy koordynator badania oraz ekspertki w zakresie języka polskiego, Wioleta Dobosz-Leszczyńska i Kinga Białek.
W kwietniu i maju bieżącego roku na próbie aż 150 szkół podstawowych z całego kraju odbyło się badanie główne TIMSS 2019. Badanie terenowe przeprowadziła firma ASM sp. z o.o z Kutna. Dziękujemy wszystkim dyrektorom szkół oraz nauczycielom za umożliwienie przebadania uczniów, udział w badaniu oraz wszelką pomoc w realizacji badania. Uczniom i ich rodzicom dziękujemy za udział w badaniu.
W czerwcu 2019 roku na uniwersytecie Aarhus w Kopenhadze odbyła się ósma międzynarodowa konferencja badawcza organizowana przez IEA, największą na świecie organizację zajmującą się mierzeniem osiągnięć szkolnych. W stolicy Danii Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowali eksperci z Zespołu Badań Międzynarodowych: Joanna Kaźmierczak oraz Krzysztof Bulkowski.
Ministerstwo Edukacji Narodowej powierzyło Instytutowi Badań Edukacyjnych realizację kolejnej edycji badania PIRLS. Pilotaż badania odbędzie się wiosną 2020 roku a badanie główne wiosną 2021 roku.
W dniach 2-7 czerwca 2019 roku w Rzymie odbyło się trzecie spotkanie krajowych koordynatorów badania PIRLS 2021, organizowane przez IEA.
W dniach 2-7 grudnia 2018 roku w Tajpei odbyło się drugie spotkanie krajowych koordynatorów badania PIRLS 2021, organizowane przez IEA.
Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019.
Ministerstwo Edukacji Narodowej powierzyło Instytutowi Badań Edukacyjnych realizację kolejnej edycji badania TIMSS. Pilotaż badania odbędzie się wiosną 2018 roku a badanie główne wiosną 2019 roku.
Polscy czwartoklasiści, razem z uczniami z Finlandii i Litwy, zajęli 17. miejsce pod względem osiągnięć matematycznych na 49 krajów uczestniczących w badaniu TIMSS 2015. Pod względem osiągnięć przyrodniczych polscy uczniowie są na 9. miejscu na 47 krajów.
Wielki sukces polskich uczniów. W badaniu biegłości w czytaniu PIRLS 2016 nasi czwartoklasiści zajęli 6. miejsce wśród uczniów z 50 krajów całego świata.
Między 11 kwietnia a 3 czerwca 2016 roku w 150 szkołach podstawowych w całej Polsce odbyło się badanie główne PIRLS 2016 (Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu).