
Pilotaż badania pozwoli na sprawdzenie narzędzi badawczych oraz procedur realizacyjnych i jest częścią przygotowań do badania głównego, które odbędzie się 2027 roku. W poprzednich edycjach badania
w Polsce uczestniczyli tylko uczniowie klas 4, natomiast najnowsza edycja będzie prowadzona zarówno wśród czwartoklasistów, jak i – po raz pierwszy – ósmoklasistów. Dzięki temu zyskamy porównywalne dane na temat umiejętności uczniów z zakresu matematyki i nauk przyrodniczych na początku i pod koniec nauki w szkole podstawowej. W badaniu wezmą również udział nauczyciele i dyrektorzy szkół,
a także rodzice uczniów klas czwartych.
W najbliższym czasie polski zespół badania TIMSS 2027 rozpocznie współpracę ze szkołami wylosowanymi do badania pilotażowego.
Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych TIMSS 2027 realizowane jest w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”, finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).



