Uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki i przyrody oraz wypełniali Ankietę ucznia dotyczącą ich stosunku do szkoły oraz do lekcji matematyki i przyrody.
Nauczyciele matematyki oraz przyrody uczący w wylosowanych oddziałach wypełniali Ankietę nauczyciela. Posłuży ona poznaniu przygotowania zawodowego polskich nauczycieli, stosowanych przez nich metod nauczania i wspierania rozwoju uczniowskich umiejętności i strategii, materiałów i pomocy dydaktycznych, a także warunków pracy.
Dyrektorzy szkół lub osoby przez nich wyznaczone wypełniali Ankietę dyrektora szkoły. Dotyczy ona ogólnych informacji na temat szkoły oraz stosowanych w niej metod nauczania.
W badaniu wzięli udział również rodzice uczniów. Zostali poproszeni o wypełnienie Ankiety rodziców, która zawiera pytania o to, jak dziecko się uczyło w okresie przedszkolnym i jak rodzice pomagali dziecku się uczyć.
Na podstawie zebranych danych eksperci IBE przygotują raport krajowy z badania TIMSS 2019.
Po zebraniu zeszytów testowych i ankiet wypełnianych przez uczniów, rozpoczęła się faza kodowania zadań otwartych. Co to właściwie oznacza? Posłuchajmy Joanny Kaźmierczak, ekspertki z zespołu TIMSS: