znaki_strona_www

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu oraz Międzynarodowe Badanie Wyników
Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane ze środków budżetu państwa.

znaki_strona_www

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
oraz Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania  Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane
ze środków budżetu państwa w wysokości

Aktualności

W marcu rozpoczynamy badanie pilotażowe TIMSS 2027

W marcu 2026 szkoły z województw: małopolskiego, śląskiego i pomorskiego wezmą udział w badaniu pilotażowym TIMSS2027. TIMSS mierzy wiedzę oraz umiejętności uczniów z zakresu matematyki i nauk przyrodniczych. 

 

Pilotaż badania pozwoli na sprawdzenie narzędzi badawczych oraz procedur realizacyjnych i jest częścią przygotowań do badania głównego, które odbędzie się 2027 roku. W poprzednich edycjach badania
w Polsce uczestniczyli tylko uczniowie klas 4, natomiast najnowsza edycja będzie prowadzona zarówno wśród czwartoklasistów, jak i – po raz pierwszy – ósmoklasistów. Dzięki temu zyskamy porównywalne dane na temat umiejętności uczniów z zakresu matematyki i nauk przyrodniczych na początku i pod koniec nauki w szkole podstawowej. W badaniu wezmą również udział nauczyciele i dyrektorzy szkół,

a także rodzice uczniów klas czwartych.

W najbliższym czasie polski zespół badania TIMSS 2027 rozpocznie współpracę ze szkołami wylosowanymi do badania pilotażowego. 

Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych TIMSS 2027 realizowane jest  w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”, finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).